Ouderavond ‘Het Kinderbrein’

Op de ouderavond ‘Het Kinderbrein’ worden de ouders meegenomen op een reis door het kinderbrein. Wat gebeurt er allemaal in het hoofd van hun kind, thuis en in de klas?
En hoe kan het dat een kind echt niet ‘dom’ is, maar toch simpele dingen vergeet, moeite heeft met het voorbereiden van een spreekbeurt, of niet eens zijn eigen schooltas kan inpakken? Er wordt ook stilgestaan bij de vraag hoe ouders hun kind kunnen ondersteunen om bijvoorbeeld zelf de slaapkamer op te ruimen, of tegen verlies te kunnen bij een spel. Zijn we overgeleverd aan de grillen van het kinderbrein, of hebben we wel degelijk invloed?

Het antwoord laat zich raden: natuurlijk hebben ouders vat op deze vaardigheden van hun kinderen!

Maar hoe doe je dat, als een kind meer geïnteresseerd lijkt in zijn mobieltje dan in de mooie woorden van papa of mama?
Na afloop van deze avond gaan ouders niet alleen naar huis met meer (brein)kennis, maar ook met praktische tips om direct thuis toe te passen.

Een greep uit de gegeven ouderavonden Het Kinderbrein:

• OBS Markenburg, Geervliet, op 20-5-2015
  • OCNS Zomerland, Stellendam, op 2-6-2015
  • OBS Het Palet, Hellevoetsluis, op 16-03-2016
  • OBS De Klinker, Oud-Beijerland, op 19-4-2016
  • OBS De Mildenburg, JPS De Driehoek en OBS Het Overbos, Oostvoorne, op 2-6-2016
  • OBS De Blieken, Klaaswaal, op 29-11-2016
  • KBS De Hofstee, Etten-Leur, op 31-1-2017
  • OBS De Tandem, Oud-Beijerland, op 13-9-2017
  • Beekvliet College, St. Michielsgestel op 25-9-2018 (‘Puberbrein’)
  • OBS Onder de Wieken, Nieuw-Beijerland op 27-9-2018
  • OBS De Pijler, Maasdam op 16-10-2018

Meer informatie?

Wilt u meer informatie over de ouderavond ‘Het Kinderbrein’ of meer weten over lezingen, trainingen, workshops van ‘Mens op School’?
Neemt u dan zeker contact op.

Ouderavond 'Het Kinderbrein'