Marald Mens in de media

Media

Regelmatig verschijnen er interviews, blogs of artikelen over mijn visie op het brein, het onderwijs en andere gerelateerde zaken. Ik heb er op deze pagina een aantal voor u verzameld. De groene artikelen kunt u aanklikken.

• Op ‘Hét Congres’ in november 2014 te Arnhem, beland bij de publiekswaardering in de top 3 van 70 sprekers
  • Breinsleutels: Toegang tot het brein van leerlingen’. Rotterdams Onderwijs Magazine, 2014-1 p.20-21.
  • ‘Opbrengstgericht werken in 4D, krachtig motief voor team’. Klasse Apart, 2014-1, p.8-9.
  • ‘Hoe help je leerlingen beter te leren?’ Interview Klasse Apart, 2014-1, p.12-13.
  • ‘Interview met Marald Mens’, sil-nieuwsbrief-6e-editie-2015, voor Samenwerkingsverband Kindkracht (Primair Onderwijs op Voorne Putten Rozenburg), Editie 6, 2015.
  • ‘Marald Mens geeft inzicht in het brein: in ‘De Noordoostpolder’, 1-4-2016.
  • Ouderavond Het Kinderbrein, op basisschool De Blieken: in ‘Het Kompas’, 1-12-2016.
  • Een mooi blog van Merel van Berkel, een blogger die aanwezig was op de ouderavond ‘Kinderbrein’ van OBS De Tandem, 13-9-2017.
  • Nieuwsbericht naar aanleiding van mijn lezing ‘Puberbrein op bezoek’ voor educatieboeren LTO Nederland, 4-2-2019 te Dronten.
  • Een mooi blog van Meesterlezer (Martin Bootsma), over mijn boek Bananenschillen op School, 25-4-2020.
  • Fijne recensie van Bananenschillen op School in Tijdschrift voor Intern Begeleiders, september 2020.
  • Vijf sterren in de JSW-recensie van Bananenschillen op School Weet of wacht, 8-12-2020.
  • Een mooie recensie van Bananenschillen op School in de najaars-editie 2020 van Juf & Meester:  ‘Uitglijders’. Uitgeverij Malmberg.
  • Een verwijzing (als tip) naar Bananenschillen op School in het boek ‘Werk doelgericht vanuit je schoolambitie’. Serie TIB Tools, door Simons & Peters, 2021, p. 44. Dordrecht: Uitgeverij Instondo.
  • Een mooie recensie over Bananenschillen op School in Kader Primair, (vakblad AVS), juni 2021.
  • Een enthousiaste recensie op jufinger.nl over Bananenschillen op School, 22-6-’21.
  • Een eveneens enthousiaste Juf Maike over Bananenschillen op School, 25-4-’22.
  • Interview ‘Het gaat om kennis én vaardigheden’ in Nutsnotes van SNB te Breda, november ’22.

Marald Mens in de media